فناوری اطلاعات

برترین تکنولوژی های روز جهان در مودم های پیشرفته

برترین تکنولوژی های روز جهان در مودم های پیشرفته

شاید بخاطر کندی و قطع و وصل مداوم اینترنت خوددر رنج هستید و به فکر ارتقای مودم خود هستید. با یک هزینه مختصر سرعت اینترنت افزایش و میزان قطع اتصال به صفر خواهد رسید.

قبل از انتخاب یک مودم مطمئن، بهتر است با جدیدترین تکنولوژی های مربوط به مودم ها آشنا شوید .
DSP، اختصار کلماتDigital Signal Processor ، در واقع پردازنده سیگنالهای دیجیتال است.این تکنولوژی، یکی از آخرین تکنولوژیهای روز و در رده مودم های پیشرفته دنیاست که تحولی باور نکردنی را در عرصه ارتباطات اینترنتی به وجود آورده است.
DSPیک تکنولوژی پایه بسیار با قدرت است که تحول وسیعی را در تجارت الکترونیک و کارتهای مودم فراهم کرده است .مودم های DSP برطرف کننده وقفه ها و اکوی تلفنهای راه دور است .علاوه بر آن، سیگنال ها را طوری فیلتر میکند که امکان شنود تلفنی وجود نداشته باشد DSP .به عنوان یک پردازنده، در کارت مودم قرار می گیرد .
از جمله مهمترین موارد حائز اهمیت در مورد عملکرد DSP میتوان به شبیه سازی امواج آنالوگ به دیجیتال اشاره کرد .همان گونه که می دانید امواج خطوط مخابراتی کشور ما از نوع آنالوگ و به فرم سینوسی است.با استفاده از این تکنولوژی، امواج به شکل پلهای درآمده و حالت منظم و پیوسته ای را به خود می گیرند که این عامل خود احتمال قطع ارتباط را به کمترین مقدار ممکن می رساند. هدف عمده استفاده از این تکنولوژی در مودم ها، شبیه سازی امواج آنالوگ به دیجیتال و به حداقل رساندن میزان قطع ارتباط، برداشتن بار پردازشی از CPU، قابلیت فشرده سازی داده ها به صورت هر چه بهتر و تصحیح خطاست .
● PABX
در واقع تقویت کننده دیجیتالی خطوط تلفنی به منظور ارتباط هر چه بهتر بین مودم و سرویس دهنده اینترنتی ایجاد یک محیط مطمئن برای این مهم است.
● Smart DAA
این تکنولوژی یک تکنولوژی جدید بر روی مودمها و اختصار کلمات Digital Audio Accelerator است که به صورت یک پردازنده بر روی برد مودم نصب میشود .این تکنولوژی باعث ارسال هر چه بهتر صدا و با کیفیت بالاتر بر روی خطوط میشود و در واقع به عنوان یک شتاب دهنده دیجیتالی صدا برای مودمها عمل میکند .همچنین باعث میشود که برقراری ارتباط و ارسال صدا، با قدرت وضوح هر بهتر انجام شود.
● Call Waiting
این سیستم به شما امکان می دهد که به محض برقرار شدن یک تماس تلفنی، بدون نیاز به قطع ارتباط اینترنتی، امکان پاسخگویی به تلفن را نیز داشته باشید .معمولا به مدت ۱۶ دقیقه می توانید به طور همرمان با تلفن مکالمه کرده و همچنان ارتباط خودرا با اینترنت حفظ کنید.
● V.۴۲
از جمله استانداردهای سری  ITU که قابلیت فشره سازی داده ها را به نسبت۴ : ۱ ، داراست.
● V.۸۰(H.۳۲۴)
از جمله استانداردهای سری ITU که امکان استفاده از مودم را در گفتگوهای ویدیویی و کنفرانسهای اینترنتی فراهم می آورد و باعث ایجاد یک اتصال نقطه به نقطه بین مودم و سرویس دهنده اینترنتی می شود.
تمام این تکنولوژیهای جدید به نوبه خود در سرعت بخشیدن به تبادل اطلاعات و بالابردن درجه اطمینان در ارتباطات اینترنتی، نقش مهم و به سزایی دارند .کارخانه های تولیدکننده فاکس مودم نیز سعی میکنند از این امکانات بر روی محصولات خود استفاده کنند.

کمپانی Zoltrix توانسته با ارایه فاکس مودم قدرتمند خود به نام Smart Spiritکه دارای سه تراشه قدرتمند است، گوی رقابت را از دیگر تولیدکنندگان برباید و کلیه خصوصیات یاد شده در این فاکس مودم را گردهم آورد، تا مودمی مطمئن را با کیفیتی باور نکردنی، جهت استفاده کاربران فراهم آورد .
به هر حال در دنیای امروز، متخصصان متفق القولند که یک مودم سریع و قدرتمند به همراه کلیه استانداردهای لازم، با یک پیکربندی بهینه می تواند سرعت و اطمینان ارتباط را تضمین کند.

مطالب مرتبط