فناوری اطلاعات

مقایسه مودم VDSL تی پی لینک ۹۹۶۰ و دی لینک ۲۲۴

تی پی لینک

مقایسه مشخصات ظاهری TD-W9960 و DSL-224

ابعاد مودم روتر VDSL/ADSL بی سیم تی پی-لینک TD-W9960 برابر ۱۸۱.۶ × ۱۲۹.۷ × ۳۶.۲ میلی‌متر و وزن آن برابر ۳۰۰ گرم می باشد.

اما ابعاد مودم روتر بی سیم ADSL2 Plus و VDSL2 دی لینک مدل DSL-224 NEW برابر ۱۶۰ × ۵۹ × ۱۲۱ میلی‌متر و وزن آن برابر ۲۱۵ گرم است که کمی سبک تر از همتای خود می باشد.

مودم TD-W9960 و مودم DSL-224 شامل دکمه‌های روشن و خاموش، دکمه reset برای برای بازیابی تنظیمات پیش فرض کارخانهو همچنین دکمه WPS برای تنظیم اتصال بی سیم امن می‌باشند؛ ولی مودم روتر بی سیم ADSL2 Plus و VDSL2 دی لینک مدل DSL-224 NEW علاوه بر این دکمه‌ها، شامل دکمه WLAN برای فعال / غیرفعال کردن شبکه بی سیم نیز می‌باشد.

مقایسه ویژگی‌های سخت‌افزاری

پورت ها

مودم روتر VDSL/ADSL بی سیم تی پی-لینک مدل TD-W9960 دارای ۳ عدد پورت اترنت RJ45 LAN (100-10 مگابیت‌بر‌ثانیه)، ۱ عدد پورت RJ45 LAN/WAN (100-10 مگابیت‌بر‌ثانیه) و یک عدد پورت RJ11 می‌باشد.

این در حالیست که مودم روتر بی سیم ADSL2 Plus و VDSL2 دی لینک مدل DSL-224 نیز شامل یک پورت RJ-11 DSL و ۴ عدد پورت ۱۰/۱۰۰BASE-TX LAN می‌باشد.

آنتن ها

در اینجا قدرت بیشتری در مودم تی پی لینک از نظر قدرت آنتن ها می باشیم؛ زیرا مودم روتر تی پی-لینک مدل TD-W9960 V1دارای ۲ آنتن ثابت و جهت پذیر Omni با قدرت ۵dBi می‌باشد و اما مودم روتر بی سیم ADSL2 Plus و VDSL2 دی لینک مدل DSL-224 NEW دارای دو آنتن جهت پذیر داخلی با قدرت ۲dBi می‌باشد.

ویژگی‌های بی‌سیم تی پی لینک TD-W9960 و DSL-224

فرکانس قابل پشتیبانی در هر دو مودم بیسیم تی پی-لینک مدل TD-W9960 و دی لینک مدل DSL-224 برابر ۲.۴ گیگاهرتز بوده و محدوده فرکانس بین ۲.۴۰۰ و ۲.۴۸۳۵ گیگا هرتز می‌باشد.

استاندارد بیسیم

استانداردهای بی‌سیم نیز در مودم روتر VDSL/ADSL بی سیم تی پی-لینک مدل TD-W9960 V1و مودم روتر بی سیم ADSL2 Plus و VDSL2 دی لینک مدل DSL-224 NEW یکسان می‌باشد و شامل استانداردهای IEEE 802.11b, 802.11g, 802.11n می‌باشد.

امنیت بیسیم

امنیت بیسیم در مودم روتر VDSL/ADSL بی  تی پی-لینک TD-W9960 و مودم روتر بی سیم ADSL2 Plus و VDSL2 دی لینک مدل DSL-224 شامل رمزگذاری WPA & WPA2، رمزگذاری ۶۴ و ۱۲۸ بیتی WEP و فیلتر МАС می‌باشند.

اما امنیت در مودم روتر VDSL/ADSL بی سیم تی پی-لینک مدل TD-W9960 علاوه بر موارد ذکرشده، شامل WPA-PSK/WPA-PSK2 و رمزگذاری نیز و DSL-224 شامل WPS؛ علاوه بر امنیت‌های ذکر شده می‌باشد.

ویژگی‌های نرم‌افزاری

ویژگی های نرم افزاری یک مودم روتر سبب می شود شما دسترسی و کنترل بیشتری بر اتصالات اینترنت خود، افراد درحال استفاده و امنیت خط اینترنت داشته باشید. پس همیشه این ویژگی را قبل از خرید مودم روتر مناسب به دقت مورد بررسی قرار دهید.

مودم تی پی-لینک مدل TD-W9960 و دی لینک مدل DSL-224 NEW هردو شامل کیفیت در خدمات رسانی می‌باشند. کیفیت خدمات در TD-W9960 شامل WMM و کنترل پهنای باند(IP QoS) و در دی لینکِ DSL-224 شامل گروه بندی رابط و اولویت VLAN(802.1p) می‌باشد.

امنیت نرم افزاری

اگر امنیت نرم افزاری برایتان مهم می‌باشد، باید بدانید امنیت در مودم روتر VDSL/ADSL بی سیم تی پی-لینک مدل TD-W9960  شامل فایروال NAT، فایروال SPI، حفاظت DoS، اتصال IP و MAC ، فیلتر کردن سرویس، کنترل دسترسی، کنترل والدین می‌باشد. از طرفی امنیت در مودم روتر بی سیم ADSL2 Plus و VDSL2 دی لینک DSL-224 شامل یک فایروال داخلی می‌باشد.

توابع امنیتی پیشرفته تهدیدات حملات هکرها را به حداقل می‌رساند، از نفوذ ناخواسته به شبکه شما جلوگیری می‌کند و دسترسی به وب سایت های ناخواسته را برای کاربران شبکه LAN شما مسدود می‌کند. سرویس داخلی Yandex.DNS از وب‌سایت‌های مخرب و جعلی محافظت می‌کند و به شما در جلوگیری از دسترسی به محتوای بزرگسالان در دستگاه های کودکان کمک می‌کند. ویژگی بعدی که باید در مورد آن بدانید،مدیریت می‌باشد.

مدیریت نرم افزاری

مدیریت در مودم بی سیم تی پی لینک مدل TD-W9960 شامل پیکربندی مبتنی بر وب (HTTP)، مدیریت از راه دور، CWMP (TR-069)، ارتقا سیستم عامل مبتنی بر وب، ابزارهای تشخیصی می‌باشد.

از طرفی مدیریت در مودم روتر بی سیم  دی لینک مدل DSL-224 شامل دسترسی محلی ودسترسی از راه دور به تنظیمات از طریق TELNET / WEB (HTTP)، رابط کاربری چند زبانه تحت وب برای پیکربندی و مدیریت،  پشتیبانی از برنامه دستیار D-Link برای تلفن های هوشمند اندروید و iPhone،  بروزرسانی میان افزار از طریق رابط مبتنی بر وب، اطلاع رسانی خودکار در نسخه سیستم عامل جدید، ذخیره / بازیابی پیکربندی به فایل و یا از فایل، پشتیبانی از ورود به میزبان از راه دور،  همگام سازی خودکار زمان سیستم با سرور NTP و تنظیم دستی زمان / تاریخ، عملکرد پینگ و مشتری TR-069 می‌باشد.

حرارت عملیاتی

درواقع درجه حرارت مودم VDSL/ADSL بی سیم TD-W9960 و مودم بی سیم DSL-224  درحالت عملیاتی بین ۰ و ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

اما درجه حرارت در حالت استندبای متفاوت می‌باشد و مقدار آن برای مودم تی پی-لینک بین ۲۰- و ۷۰ درجه سانتی‌گراد و برای مودم دی لینک بین ۴۰- و ۷۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

جمع‌بندی

فرکانس قابل پشتیبانی در هر دو مودم روتر VDSL/ADSL بی سیم تی پی-لینک مدل TD-W9960 V1و مودم روتر بی سیم ADSL2 Plus و VDSL2 دی لینک مدل DSL-224 NEW برابر می‌باشد. از نظر نرم افزاری هم پیکربندی و به روز رسانی در هر دو مودم آسان می‌باشد. هر دو مودم از نظر امنیت بیسین، امنیت نرم افزاری در یک رده می باشند.

برای اغلب افراد پورت ها و یا آنتن ها جز ویژگی های مهم یک مودم است که قبل از خرید در نظر می گیرند. بنابراین لازم است بدانید که این دو مودم در مهم ترین ویژگی های سخت افزاری مشابه هم عمل می کنند، هرچند که مودم تی پی لینک TD-W9960 از قدرت آنتن دهی بالاتری برخوردار می باشد.