تعمیرات شبکه

 

اگر با استفاده از یک شبکه‌ی کامپیوتری، شرکت و یا مجموعه‌ی تجاری خود را اداره می‌کنید، حتما به خدمات عیب یابی شبکه نیاز پیدا خواهید کرد چراکه در هر شبکه‌ای امکان بروز خطاهای احتمالی وجود دارد. درواقع هرچه شما زودتر به فکر پیداکردن خطا و تعمیر آن برآیید، شبکه‌ی خود را از مواجه با خطاهای بزرگ ایمن می‌کنید.

هر یک از این مشکلات میتواند در اثر دلایل متفاوتی بوجود آمده باشند؛ از این رو برای هرکدام راه حل‌های مختلفی نیز وجود دارد و نباید برای هر اشکالی که در شبکه بوجود می‌آید یک نسخه پیچید. به عنوان مثالاتصال ضعیف سیستم‌ها می‌تواند ناشی از تنظیمات نامناسب نرم افزار، قدیمی بودن ورژن سیستم عامل، خرابی سخت افزار و یا مشکلات سیم کشی باشد.
بسته به ماهیت مشکل شما، زمان عیب یابی و حل آن نیز متفاوت خواهد بود به طوری که امکان دارد نقص شبکه در چند لحظه و از طریق تلفن حل شود و یا اینکه به حضور متخصصان عصر داده ایتوک در محل کارتان نیاز پیدا کنید. کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

 

 

منظور از خدمات عیب یابی و تعمیرات شبکه چیست؟

زمانی که از عیب یابی و تعمیرات یک شبکه حرف میزنیم، منظورمان پیداکردن خطا در کلیه‌ی تجهیزات درون شبکه‌ای و حتی مسائل خارج از شبکه می‌باشد که بر روی عملکرد شبکه تاثیر میگذارد. به این مرحله از خدمات، عیب یابی گفته میشود که در واقع مرحله‌ی تشخیص مشکل است.
و اما مرحله‌ی تعمیرات، گامیست که در جهت برطرف کردن مشکلات شبکه برداشته میشود تا هرگونه نقص فنی و غیرفنی که موجب کند شدن و یا مختل شدن کارکرد شبکه شده است را رفع کند.

حال این خدمات میتواند شامل عیب یابی و تعمیرات امورات پسیو شبکه و یا اکتیو شبکه باشد. منظور از عیب یابی امورات پسیو شبکه تشخیص قطعی هرکدام از نودها، اکسس پوینت‌ها، کابل‌ها، سویچ‌ها و هر جز از شبکه و تعمیر آن است و خدمات عیب یابی امورات اکتیو شبکه مرتبط با مسائل نرم افزاری و آپدیت کردن و تسریع عملکرد آن‌هاست.

 

 

برخی از مشکلات شبکه‌ای که ممکن است با آن‌ها سروکار داشته باشید، عبارتند از:

 

  • قطع ارتباط بین سیستم‌های شبکه
  • مشکلات مربوط به وای فای
  • قطعی اینترنت
  • تست فنی هاردهای مکانیکی
  • تلفن‌های تحت شبکه
  • گیتوی‌های ویپ
  • تجهیزات ویدئو کنفرانس
  • رادیوهای وایرلس
  • اکسس پوینت‌های وایرلس
  • سوئیچ شبکه
  • تعمیرات سرور و دیتا سنتر
  • روتر های شبکه و ماژول های آن
  • فایروال های شبکه
  • دوربین های مدار بسته تحت شبکه
  • عدم دسترسی و کنترل تجهیزات شبکه
  • خرابی حداقل یکی از اجزای سخت افزاری
  • کند شدن و یا عدم کارکرد نرم افزارهای شبکه
  • مسائل مربوط به امنیت شبکه
  • حملات سایبری به سیستم‌های شرکت
  • و …