پشتیبانی شبکه از جمله خدماتی است که در حوزه برون سپاری خدمات IT قرار میگیرد. با توجه به اینکه بعد از نصب و راه اندازی شبکه، بسیاری از مجموعه ها به خدمات پشتیبانی شبکه توسط یک شرکت مجرب برای کاهش هزینه های استخدام نیرو به صورت حضوری دارند، در این مطلب قصد داریم نمونه ای از قرارداد پشتیبانی شبکه در اختیارتان قرار دهیم.
مفاد قرارداد پشتیبانی شبکه شامل چه مواردی است؟
در یک قرارداد پشتیبانی از شبکه باید شرایط قرارداد و انتظاراتی که طرفین از یکدیگر دارند، به طور صریح و واضح درج شود تا در آینده هیچکدام از طرفین نتوانند از زیر مسئولیتی که پذیرفتهاند، شانه خالی کنند.
به طور کلی و خلاصه، موارد ضروری که در قراردادهای پشتیبانی شبکه باید به آنها پرداخته شود عبارتند از:
- درج اسامی طرفین قرارداد
- موضوع قرارداد
- ذکر کلیات قرارداد
- تاریخ عقد قرارداد
- مدن زمان قرارداد
- مبلغ توافق شده برای انجام خدمات
- درج تعهدات کارفرما و پیمانکار
- شرایط فسخ قرارداد
چرا تنظیم قرارداد پشتیبانی شبکه ضروری است؟
عدم چشم پوشی
- در صورت نقض یا عدم اجرای هر یک از شرایط و ضوابط این موافقت نامه در هر زمان، از کوچکترین حق دو طرف چشم پوشی نخواهد شد و تحت تأثیر شرایط قرار نخواهد گرفت.
منفعت دوجانبه
- این توافق نامه به نفع مشتری و شرکت است چراکه تکالیف هریک از آنها به طور دقیق و به صورت کتبی تحت نظر یک سازمان یا شخص ثالث ذکر خواهد شد. بنابراین با نوشتن قرارداد پشتیبانی، مسئولیتهای هر دو در قبال یکدیگر تضمین میشود. در واقع این قرارداد مانند یک ضمانت نامه برای هر دو طرف عمل میکند.
قانونی بودن
- این توافق نامه توسط قوانین دولتی کشور اداره و تفسیر میشود. هرگونه تخطی و زیرپا گذاشتن مسئولیتهایی که شرکت پشتیبانی و مشتری پذیرفتهاند، پیگرد قانونی دارد.
درج قرارداد کامل
- قرارداد پشتیبانی شامل توافق نامه بین طرفین در رابطه با موضوع این ماده است و جایگزین تفاهم شفاهی بین طرفین میباشد. پس از انجام قرارداد، هیچ تغییری در توافق نامه معتبر نخواهد بود مگر اینکه به صورت کتبی درج شود و توسط هر دو طرف قرارداد امضا شود.
استفاده از شبکه برای اهداف تبلیغاتی
- مشتری به شرکت پشتیبانی حق استفاده از اسم شرکت را میدهد تا از آن برای تبلیغات استفاده کند. بدین ترتیب مشتری به شرکت حق تبلیغات و بازاریابی میدهد و در صورت رضایت از خدمات، آنها را به سایر همکاران خود معرفی میکنند.
حق غرامت
- : مشتری در قرارداد لحاظ میکند که هر آنچه به شرکت پشتیبان تحویل میدهد از نظر قانونی متعلق به خود مشتری است و شرکت نمیتواند هیچگونه ادعایی در این باره داشته باشد.
عدم حق انتساب برای مشتری
- : مشتری حق انتساب یا تغییر این توافق نامه را ندارد، مگر در صورت موافقت کتبی شرکت، که نماد رضایت قلبی طرفین است.
حسن نیت
- زمانی که قرارداد نوشته میشود، هر یک از طرفین نماینده دیگری است و به دیگری ضمانت میدهد که با حسن نیت عمل کرده است و به تمامی شرایط توافق نامه متعهد خواهد ما
خدمات پشتیبانی شبکه عصر داده ایتوک شامل چه مواردی میشود؟
عمده فعالیت این شرکت در زمینه پشتیبانی شبکه و کامپیوتر میباشد. که بیش از ۱۳ سال در این زمینه سابقه کاری دارد و در این مدت با بسیاری از شرکت ها و موسسات تجاری ، بازرگانی ، تولیدی ، کارخانجات و … قرارداد همکاری داشته و تجربه کسب نموده است.
در طول مدت قرارداد پشتیبانی شبکه این شرکت مراحل زیر انجام می پذیرد:
- ثبت و بایگانی کلیه مراحل خدمات پشتیبانی
- ارائه و ثبت کلیه مشخصات سختافزاری و نرمافزاری مورد نیاز به تقکیک مکان و تجهیزات
- ارائه مشاورههای مورد نیاز جهت بهینهسازی سیستمهای رایانهای
- انجام رفع نواقص ( سخت افزاری و نرم افزاری ) بر اساس اعلام کارفرما
- به روز رسانی آنتی ویروس و نصب patch های امنیتی
- سرویس ادواری از کلیه تجهیزات و ادوات رایانهای و انجام کنترلهای لازم (QC)
- بازدید دورهای از کلیه مراکز
- تهیه و تنظیم شناسنامه سختافزاری و نرمافزاری سیستم ، ادوات و تجهیزات انفورماتیکی
- سرویس اولیه کلیه سیسمتهای رایانهای
- تعمیر دستگاههای معیوب و نصب نرمافزارهای لازم